Δευτέρα 31 Αυγούστου 2015

Βιβλιοπαρουσίαση... Τζούτζη Μαντζουράνη, Τα 24 γράμματα του Αλφαβήτου


Ε
Έφυγα.
Πάντα φεύγω
γιατί, 
η Ελευθερία μου, 
είναι πιο πολύτιμη 
από την Ευτυχία...
Έφυγες.
Εγώ σ' έδιωξα, 
γιατί, 
η Ευτυχία μας, 
σκότωνε την 
Ελευθερία μου...

Τζούτζη Μαντζουράνη

Ελευθερία
..................................................................................

Είχα την χαρά να διαβάσω όλα τα βιβλία της Τζούτζη Μαντζουράνη, και διάλεξα αυτά τα ποιήματα από την συλλογή "Τα 24 γράμματα του Αλφαβήτου" για να αναρτήσω.

Τα 24 γράμματα του Αλφαβήτου

Τα ποιήματα αυτά μου άρεσαν πάρα πολύ.  Τα διαβάζεις ένα - ένα, (είναι 24, βεβαίως,) και σε καθένα από αυτά υπάρχει ένα μικρό βεγγαλικό, μία φωτοβολίδα (μία έκπληξη) που αστράφτει στο τέλος, ψηλά στον ουρανό!!!!   Απίθανα ωραία!!!!

Η ποιήτρια Τζούτζη Μαντζουράνη

Σε αυτό το Έψιλον, βλέπω την Ελευθερία σε όλο της το μεγαλείο.  Η ποιήτριά μου την θεωρεί πιο πολύτιμη από την Ευτυχία, και δεν βλέπω τον λόγο να μην το κάνει.  Πολύ ενδιαφέρουσα αυτή η άποψη, αν λάβει κανείς υπ' όψιν, πόσοι άνθρωποι καταδικάζουν την Ελευθερία τους στα κάτεργα, αρκεί νάναι ευτυχισμένοι... 

Ω

Ωχ!
Που καταπίνω τη χαρά
και φτύνω 
φαρμάκι! 

Τζούτζη Μαντζουράνη

Χαρά...

........................................................................

Σε αυτό το Ωμέγα, η έκπληξη στο τέλος είναι το φαρμάκι.  Είναι δυνατόν να καταπίνεις την χαρά και να φτύνεις φαρμάκι;  Αυτά μόνον στην ποίηση γίνονται, και γι' αυτό η ποίησή είναι "άλλο πράγμα" που λέμε! 


Γ

Γεννήθηκα.
Γέλασα, 
Γέρασα, 
Γύρισα.
Γρήγορα που πέρασε
ο καιρός!
Γιατί;

Τζούτζη Μαντζουράνη

Γιατί;

................................................................

Σε αυτό το Γάμα, όλες, σχεδόν, οι λέξεις του ποιήματος ξεκινούν με το γράμμα αυτό.  Κι όλες είναι βασικές στιγμές της ζωής μας.  Γέννηση, γέλιο, ο καιρός που περνά γρήγορα.  Τι να πεις;... Μέσα στην ζωή είναι όλα αυτά.   Και στο τέλος, η ερώτηση: "Γιατί;"
  Κάτι που το έχουμε πει... όλοι...

Τζούτζη Μαντζουράνη

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ, καλή μου Τζουτζή.  Και στα 24 γράμματα της Αλφαβήτου και στο "Μ' ακούς;" και τέλος, στο "Καφές και Τσιγάρα".

 Καφές και Τσιγάρα

Μ' ακούς;

Καλή επιτυχία και στα επόμενα βιβλία σου... 


Lamprini T. 

Y.Γ.   Θα επανέλθω, βεβαίως, στην Τζούτζη Μαντζουράνη και...


Οι φώτο είναι δικής μου επιλογής... 

4 σχόλια:

Dennis Kontarinis είπε...

Πρωτότυπη και επαναστατική η ποίησή της. Σε γοητεύει αλλά και σε προβληματίζει.
Καλή σου εβδομάδα.

Paraskevi Lamprini M. είπε...

Ντέννις.. χαίρομαι που σου άρεσε... Εμένα μου άρεσε πολύ, γι' αυτό παρουσίασα την Τζούτζη Μαντζουράνη κι εδώ!!... Νάσαι καλά!!! Καλόν Μήνα!! Καλή εβδομαδα!!!

MYSTELIOS είπε...

Υπέροχη !!!
Καλό μήνα και καλή συνέχεια !!!

Paraskevi Lamprini M. είπε...

ART-TRAVELLER... Α, κι εμένα μού αρέσει αυτή η ποίηση. Χαίρομαι που σου άρεσε!! καλόν μήνα, με υγεία και τέχνη!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...